Autor |
Rancor
Wszech wiedzący

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/15 Skąd: Kielce
Śro 11:12, 11 Lut 2009
|
|
Wiadomość |
|
Solucja do wątku głównego:
MISJA 1 ZAMELDOWAĆ SIĘ U CAIUSA COSADESA.
Cel zadania: Dostarczenie paczki do Caiusa Cosadesa (Balmora, 'Dom Caiusa')
Opis zadania: Nasze pierwsze zadanie z Wątku Głównego otrzymujemy od Sellusa Graviusa znajdującego się w 'Biurze Spisów i Opodatkowania' w 'Seyda Neen' . W trakcie pierwszej rozmowy przekaże on nam pewną tajemniczą paczuszkę w postaci zaszyfrowanego listu ze wskazówkami dla niejakiego Caiusa Cosadesa w 'Balmorze' . Sam Sellus Gravius nie wie, gdzie dokładnie mamy szukać owego osobnika, ale skieruje nas do oberży "Przy Południowym Murze", gdzie dowiemy się, że dom Caiusa znajduje się w północno-wschodnim rogu miasta. Udajemy się w dane miejsce i z odpowiadamy twierdząco na wszelkie zapytania Caiusa.
MISJA 2 INFORMATOR HASPHAT ANTABOLIS.
Zleceniodawca: Caius Cosades
Cel zadania: Zdobycie informacji od Hasphata Antabolisa (Balmora, 'Gildia Wojowników').
Opis zadania: Caius Cosades skieruje nas do Cesarskiego imieniem Hasphat Antabolis znajdującego w budynku Gildii Wojowników w 'Balmorze' . Gdy już go znajdziemy, powinniśmy zagadnąć go o 'Kult Nerevaryjski' oraz 'Szósty Ród'. Za udzielenie stosownych informacji Hasphat zażąda dostarczenia mu Dwemerowej Kostki znajdującej się w 'Arkngthand' (w pobliżu 'Księżycowego Fortu' ). Gdy wykonamy to zadanie, Hasphat przekaże nam notatki dotyczące interesujących nas informacji, które zanonimy Caiusowi.
MISJA 3 INFORMATOR SHARN GRA-MUZGOB.
Zleceniodawca: Caius Cosades
Cel zadania: Zdobycie informacji od Sharn Gra-Muzgob (Balmora, 'Gildia Magów').
Opis zadania: Udajemy się do Gildii Magów w 'Balmorze' i po kolejne informacje zaczerpniemy od Orczycy Sharn Gra-Muzgob. Sharn Gra-Muzgob zażąda wyświadczenia jej pewnej przysługi w zamian za udzielenie konkretnych informacji. (Tak dla odmiany ^^) Będziemy musieli udać się w okolice drogi między Seyda Neen a Pelagiad , gdzie znajduje się Grobowiec Rodziny Andrano i wziąć stamtąd czaszkę Llevule Andrano. TRZEJ INFORMATORZY Z VIVEK
MISJA 4 Informatorzy z Vivek
Opis zadania: Po dostarczeniu informacji uzyskanych u Sharn Gra-Muzgob do Caiusa, ten zleci nam kolejne zadanie dotyczące zbierania informacji. Czeka nas dłuższa wyprawa i masa łażenia po Vivek. Caius Cosades ofiaruje nam 200 Septimów na 'ewentualne wydatki' oraz notkę ze szczegółami dotyczącymi lokalizacji interesujących nas informatorów: Huleeyi, Mehry Milo i Addhiranirra.
Informator Huleeya znajduje się w barze 'Pod Czarnym Skarabeuszem' w 'Dzielnicy Przybyszów' . Będziemy zmuszeni odprowadzić go do sklepu 'Rzadkie księgi Jobashy' zabijając wrogo nastawionych Dunmerów. Sklep Jobashy znajduje się po drugiej stronie tego samego poziomu. Na miejscu Huleeya przekaże nam posiadane przez siebie informacje.
Mehra Milo znajduje się w 'Strefie Świątynnej' . Udajmy się do 'Domu Mądrości', a tam odnajdźmy pomieszczenia 'Biblioteki Miejskiej'. Mehra Milo poprowadzi nas w odosobnione miejsce przekaże nam informacje. (Uwaga pod żadnym pozorem nie zabijajcie jej)
Addhiranirr znajdziemy w kanałach 'Dzielnicy Św. Olmsa' , ukrywającą się przed agentem 'Biura Spisów i Opodatkowania' w osobie Duvianusa Platoriusa. Addhiranirr nie udzieli nam żadnych informacji dopóki nie pozbędziemy się natręta. Udajemy się więc na parter 'Dzielnicy Św. Olmsa' i bez wahania kłamiemy mu, że Adhirranirr udała się właśnie na stały ląd, po czym wracamy do naszego informatora.
Po zakończeniu misji udajemy się z powrotem do 'Balmory' , gdzie zdobyte wiadomości przekazujemy Caiusowi Cosadesowi w zamian za kolejne 200 Septimów.
INFORMATOR HASSOUR ZAINSUBANI
Zleceniodawca: Caius Cosades
Opis zadania: Kolejny raz naszym zadaniem jest zebranie odpowiednich informacji. Tym razem mamy spotkać się z Hassourem Zainsubanim, który kiedyś należał do jednego z popielnych plemion koczowniczych a teraz jest szanowanym kupcem w 'Ald-Ruhn' . Hassour zanim porozmawia z nami poprosi o jakiś zwyczajowy podarunek i zaznaczy, że najbardziej gustuje w poezji. Musimy więc udać się do jakiejś księgarni i zakupić odpowiedni wolumin. Książki z poezją znajdziemy w sklepie Codusa Callanusa (też 'Ald-Ruhn' ). Możemy śmiało wybrać z jednej spośród trzech dostępnych u niego ksiąg: 'Pięć Dalekich Gwiazd', 'Hymny Popielnych Ziem' oraz 'Słowa Wiatru'. Cokolwiek przyniesiemy Hassour ucieszy się z podarunku, a w rozmowie przekaże nam notatki dotyczące koczowników i Kultu Nerevaryjskiego, wraz z którymi powinniśmy udać się do Caiusa.
Po powrocie i po wykonaniu tego zadania, Caius awansuje nas na kolejny stopień w Gildii Ostrzy i wyjawi nam sekret dotyczący tajemniczej paczki, którą otrzymał od nas na początku Wątku Głównego. Z rozszyfrowanego już listu dowiemy się, że według Cesarza nasza osoba spełnia warunki przepowiedni Nerevaryjczyka. Sam Caius odniesie się do tego sceptycznie, ale za interesujące uzna rozwiązanie tej zagadki.
SPOTKANIE Z SUL-MATUULEM.
Zleceniodawca: Caius Cosades
Opis zadania: Aby sprawdzić prawdziwość powiązań naszej osoby i tajemnicy wcieleń Nerevaryjczyka, musimy udać się do 'Obozu Urshilaku' i spotkać się tam z Sul-Matuulem oraz Nibani Maesą. Po wykonaniu zadania mamy zdać relację Caiusowi. Dostajemy 200 Septimów oraz skierowanie do 'Księżycowego Fortu' , gdzie u dwójki kupców mamy odebrać kilka zwojów i mikstur mogących przydać się podczas wyprawy do 'Obozu Urshilaku'. Najprościej będzie skierować się najpierw do 'Khull' , a stamtąd udać się na wschód. Gdy wreszcie znajdziemy się w obozie powinniśmy zagadnąć pierwszą napotkaną osobę i przekonać ją by skierowała nas do Zabamunda. To On ma zadecydować, czy spotkamy się z Sul-Matuulem czy też nie. W zamian za tę możliwość możemy mu zaoferować pojedynek na śmierć i życie. Propozycję tę jednak odrzuci i bez problemu skieruje nas do jurty Chana Sul-Matuula. Możemy też wykosztować się na sumę 200 Septimów i zyskać ten sam efekt.
W jurcie Chana dowiemy się, że Nerevaryjczykiem może zostać tylko członek jednego z plemion koczowniczych Popielnych. By stać się pełnoprawnym członkiem plemienia Urshilaku będziemy musieli przynieść Suul-Matuulowi łuk jego ojca, Sul-Senipula ( Łuk Wycieńczenia ). Aby odnaleźć 'Łuk Wycieńczenia' będziemy musieli udać się w poszukiwaniu 'Cmentarnych Jaskiń Urshilaku'. W tym celu udamy się na południowy-wschód, ze szczególnym uwzględnieniem południa ;). Wewnątrz 'Cmentarnych Jaskiń Urshilaku' powinniśmy odszukać tę część, która nosi nazwę 'Grobowiec Juno'. 'Łuk Wycieńczenia' znajduje się w posiadaniu Ducha Sul-Senipula, któremu musimy odebrać siłowo potrzebny nam oręż. Wraz z oddaniem łuku Suul-Matuulowi mianuje on nas członkiem plemienia 'Urshilaku' . Powinniśmy więc udać się do Nibani Maesy i porozmawiać o przepowiedni Nerevaryjczyka. Od niej dowiemy się o siedmiu próbach, o zagubionych przepowiedniach i wielu innych informacjach dotyczących Nerevaryjczyka. Wracamy do 'Balmory' i do Caiusa Cosadesa.
BAZA SZÓSTEGO RODU.
Opis zadania: To zadanie jest zdecydowanie bardziej wymagające od poprzednich. Warto się trochę podszkolić i odpowiednio zaopatrzyć. Będziemy musieli wykazać się umiejętnościami bojowymi na co też zwróci nam uwagę Caius Cosades wyznaczając kolejny cel: Zlikwidowanie bazy Szóstego Rodu. Caius opowie nam o patrolu Legionu Cesarskiego, który natknął się na jej ślad w okolicach 'Gnaar Mok' . Powie nam też, że to spotkanie przeżył tylko jeden legionista, a po dokładniejsze informacje mamy udać się do Raesy Pullii w 'Forcie Jelenim' (na południe od 'Ald-Ruhn' ). Do 'Gnaar Mok' trafimy łodzią z 'Khuul'. Interesująca nas jaskinia 'Ilunibi', będąca właśnie bazą Szóstego Rodu, leży dokładnie na północ od Gnaar Mok. Naszym celem jest Dagoth Gares przebywający w części zwanej 'Potępienie'. Zanim rozpocznie walkę wyjaśni nam parę rzeczy. Nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem ale zarazi nas (zapewne dla lepszego efektu ;)) 'Spaczeniem'. Przed opuszczeniem 'Ilunibi' warto przeszukać jaskinię, gdyż w pomieszczeniu, gdzie spotkaliśmy Dagoth Garesa znajdziemy parę świetnych rękawic ( Lewa i Prawa Pięść Randagulfa ) leżących za jedną ze skrzyń. Nagrodą za zlikwidowanie siedliska zła w 'Ilunibi' jest kolejny awans.
WYLECZENIE ZE "ŚMIERTELNEGO SPACZENIA".
Opis zadania: Jako, że Dagoth Gares zaraził nas 'Śmiertelnym Spaczeniem', naszym kolejnym zadaniem będzie kierowała paląca potrzeba usunięcia skutków tej znacznie utrudniającej życie choroby. Caius Cosades powiadomi nas, że osobą która może nas wyleczyć może być Divayth Fyr, prowadzący w mieście 'Tel Fyr' tak zwany 'Dom Spaczonych'. Dokładniejszych informacji na temat telvańskiego maga udzielić ma nam Sondryn Irathi z Gildii Wojowników w 'Sadrith Mora' . Dostaniemy od Caiusa 1000 Septimów, Dwemerowy wykrywacz oraz 3 mikstury lewitacji bardzo przydatne w siedzibach telvani. 'Tel Fyr' leży na południowy-wshchód od 'Sadrith Mora' , na jednej z tamtejszych wysp. Samego Divayth Fyra znajdziemy w 'Wieży Tel Fyr', w 'Salach Fyra'. Gdy oddamy mu Dwemerowy Wykrywacz i opowiemy mu o chorobie, ten stwierdzi że jest w posiadaniu mikstury mogącej uleczyć chorego na 'Śmiertelne Spaczenie' (z zastrzeżeniem, że jeszcze nikt nie przeżył testowania mikstury). Divayth Fyr oczywiście podzieli się z nami ową miksturą, ale nie za darmo. Dostaniemy ją jeśli odwiedzimy jego 'Dom Spaczonych' i od jednego z jego mieszkańców, Yagruma Bagarna (ostatniego żyjącego krasnoluda), odbierzemy parę magicznych butów (Dwemerowe Buty Latania). W zamian za ich przyniesienie otrzymamy miksturę, którą musimy wypić w jego obecności. Mikstura zadziała i usunie wszystkie widoczne objawy 'Spaczenia', dodatkowo zyskamy całkowitą odporność na wszystkie choroby. Z szafy w sąsiednim pokoju możemy zabrać świetną zbroję (duży pancerz plus 60% odporności na magię). Zadanie to, stanowi też pierwszą próbę Nerevaryjczyka.
MEHRA MILO I ZAGINIONE PRZEPOWIEDNIE.
Opis zadania: Gdy wrócimy do Caiusa dowiemy się, że musi on pilnie opuścić Morrowind i wrócić do stolicy by wesprzeć Cesarza. Otrzymamy kolejny awans oraz 'Czarne Spodnie Caiusa' , 'Czarną Koszulę Caiusa' oraz 'Pierścień Caiusa' . Zleci nam także ostatnie zadanie. Musimy udać się do 'Świątyni Vivek' , gdzie Mehra Milo pomoże nam odnaleźć zaginione przepowiednie. Oczywiście Mehry nie będzie w 'Bibliotece Miejskiej Vivek', będziemy więc musieli udać się do jej prywatnej kwatery w 'Domu Mądrości'. Tam znajdziemy wiadomość dla nas oraz dwie 'Duże Mikstury Wznoszenia'. Treść pozostawionej nam notatki sugeruje, że powinniśmy udać się do 'Dekanatu Prawdy' (Duża skalna konstrukcja lewitująca nad 'Strefą Świątynną'). Przed wyruszeniem na wyprawę musimy pamiętać by zaopatrzyć się także w przynajmniej jeden 'Zwój Interwencji Bóstw', który przekażemy potem Mehrze. Aby dostać się do środka będziemy musieli porozmawiać ze strażnikiem na najwyższym tarasie, od którego otrzymamy klucz oraz wskazówki co do obecnego położenia Mehry Milo. Najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z drzwi z prawej strony, ułatwimy sobie drogę omijając jednego strażnika. Ponieważ musimy strażników unikać, przydatne mogą okazać się zaklęcia 'Niewidzialność' i 'Kameleon' które w połączeniu ze 'Skradaniem' pozwolą nam skutecznie przemknąć obok nich. Najlepiej będzie skręcić w pierwszy korytarz z prawej strony i iść cały czas w prawo, aż dojdziemy do drzwi 'Więzienia Prawdy'. Mehra Milo znajduje się w celi po prawej. W celi przekazujemy 'Zwój Interwencji Bóstw' Mehrze. Zanim wyjdziemy, Mehra powie nam, że mamy się z nią spotkać w tajnej kryjówce Odszczepieńców w 'Holamayan' . Aby się tam dostać musimy w 'Ebonheart' porozmawiać z Blattą Haterią. Po tej rozmowie będziemy mogli podróżować pomiędzy 'Holamayan' a 'Ebonheart'. Drzwi do kryjówki otwierają się tylko podczas zachodu słońca. W środku musimy porozmawiać Gilvasem Barelo, który przekaże nam parę przydatnych informacji wraz z kilkoma woluminami i dokumentami. Po wyjściu z Holamayan udajemy się do doków, skąd zostaniemy przetransportowani do 'Ebonheart' .
ŚCIEŻKA WCIELONEGO.
Opis zadania: Naszym kolejnym celem będzie udanie się wraz ze zdobytymi informacjami do 'Obozu Urshilaku' i rozmowa z Wieszczką Nibani Maesą. Tam przekażemy jej informacje na temat 'Zaginionych Proroctw'. Wieszczka poprosi nas o przyjście za kilka dni, w czasie których przemyśli parę spraw. Gdy wrócimy zawiadomi nas, że postanowiła być naszą przewodniczką po ścieżce Nerevaryjczyka. Jako, że dwie pierwsze próby mamy już za sobą ( pierwsza próba to Wyleczenie ze 'Śmiertelnego Spaczenia', druga próba to urodzenie się pod 'Pewnym Znakiem') powinniśmy poddać się kolejnej. Nibani Maesa skieruje nas do Suul-Matuula, Chana Obozu Urshilaku. Kolejna, trzecia próba, nazywana 'Próbą Wojownika', będzie polegała na udaniu się do twierdzy Kogoruhn (na południowy-wschód od 'Obozu Urshilaku' ) i przyniesieniu stamtąd trzech rzeczy będących dowodem wypełnienia misji: 'Spaczoną Tkankę' , 'Tarczę Cienia' oraz 'Puchar Rodu Dagoth' .
Kogoruhn jest opanowane przez wyznawców 'Szóstego Rodu' więc napotkamy na swojej drodze kilka naprawdę wyjątkowych stworzeń (ale co to dla nas ;)). Warto zaopatrzyć się w kamienie dusz jeśli będziemy chcieli takowe złapać. 'Spaczona Tkanka' oraz 'Puchar Rodu Dagoth' znajduje się w 'Kopule Wigilii Pollocka', natomiast 'Tarcza Cienia' czeka na nas w części o malowniczej nazwie 'Krwawiące Serce'. W Kogoruhn będziemy mieli szansę odnaleźć kilka ciekawych przedmiotów: Szklana halabarda ('Sala Makiego'), Daedryczne Rękawice ('Krwawiące Serce')
Za pomyślne wykonanie tej części trzeciej próby dostaniemy 'Pas Malipu-Atamana'. Część druga będzie polegała na odnalezieniu pierścienia 'Księżyc-i-Gwiazda' znajdującego się w 'Grocie Wcielonych' na wschód od 'Vos' ( z Vos udajemy się na zachód, mijamy Tel Vos, aż dojdziemy do gór; za grzbietem jest wąwóz ciągnący się z północy na południe; udajemy się wąwozem na południe aż do końca). Drzwi do jaskini otwarte są między 6 a 8 rano i wieczorem. Wewnątrz znajdziemy tak poszukiwany przez nas pierścień (w rękach posągu). Gdy zabierzemy pierścień, wokół nas pojawią się duchy mumii otaczających posąg. Każdy w skrócie przedstawi nam swoją historię i obdaruje nas skromnym podarunkiem: Od Gwiazdeczki dostaniemy 'Zdobiony Pas' oraz 'Poplamione spodnie' . Od Ane Terii dostaniemy 'Buzdygan Ane Terii' i książkę '36 Lekcji Viveka, Kazanie 12'. Od Erur-Dana dostaniemy 'Kirys Erur-Dana ' i 'Włócznię Erur-Dana' . Od Idrenie Nerothan dostaniemy 'Profesjonalny Wytrych' i 'Profesjonalną Sondę' . Od Conoon Chodali dostaniemy 'Topór Conoon Chodali' oraz 'Buty Conoon Chodali' . Od Horta Ledda dostaniemy 'Szatę Horta Ledda' oraz książkę 'Sithis'.
Czwarta próba polega na zdobyciu tytułu Hortatora od wszystkich trzech Wielkich Rodów
HORTATOR HLAALU.
Opis zadania: To zadanie będzie wymagało od nas dużej mobilności w poszukiwaniu członków Rodu Hlaalu. Aby zostać Hortatorem Rodu Hlaalu musimy zdobyć poparcie jego najważniejszych członków. Ich listę znajdziemy w książce pod tytułem 'Żółta księga z 3E 426'. Tymi osobami są: Crassius Curio, Dram Bero, Orvas Dren, Nevana Ules, Velanda Omani, Yngling Pół-Troll. Nevana Ules i Velanda Omani uzależniają swoją decyzję od Orvasa Drena i to o jego zgodę powinniśmy zapytać najpierw. Należy pamiętać także, iż zabicie kogokolwiek z wyżej wymienionych członków Rodu Hlaalu (poza Ynglingiem) uniemożliwia zakończenie zadania.
Orvas Dren ( 'Plantacja Dren' : Willa Dren) zgodzi się i użyje swoich wpływów na Nevanę Ules i Velandę Omani. Musimy jednak pamiętać, aby nie wspominać mu o tym, że chcemy zostać Hortatorem by zgładzić Dagoth-Ura.
Nevana Ules ( 'Suran' : Posiadłość Ules) zgadza się jeśli wcześniej uzyskaliśmy poparcie Orvasa Drena, zabiliśmy go lub wykonaliśmy zadanie 'Rozprawienie się z Orvasem Drenem' dla klanu Hlaalu.
Velanda Omani (Posiadłość Omani na południowy-wschód od 'Strefy Telvanni' w Vivek) także zgodzi się byśmy zostali Hortatorem jeśli spełniamy te same warunki co u Nevany Ules.
Crassius Curio (Vivek, 'Strefa Hlaalu' , Plac: Posiadłość Curio) zażąda za swoją zgodę dosyć nietypowej przysługi - Pocałunku... Fuj...!!! Dzięki bogu możemy go bez problemu przekupić sumą 500 Septimów lub 1000 Septimów w przypadku jeśli niezbyt za nami przepada.
Yngling Pół-Troll (Vivek, 'Dzielnica św. Olmsa' , Plac: Posiadłość Yngling) zażąda za swoją zgodę 1000 Septimów. Jako drugie wyjście możemy uznać zabicie Ynglinga, czego klan Hlaalu wcale nie będzie miał nam za złe.
Dram Bero (Vivek, 'Dzielnica św. Olmsa' , Plac: Nawiedzona Posiadłość) odda na nas swój głos bez żadnych dodatkowych warunków, gdyż będzie pod wrażeniem iż udało się nam go odnaleźć w jego kryjówce. Udzieli nam też porad, jak zdobyć głosy pozostałych członków Rodu Hlaalu jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy.
Gdy zbieranie głosów członków Rodu Hlaalu dobiegnie końca, musimy udać się do Crassiusa Curio (Vivek, 'Strefa Hlaalu' , Plac: Posiadłość Curio), który mianuje nas Hortatorem Hlaalu i podaruje nam 'Pas Hortatora' .
HORTATOR RODU TELVANNI.
Zleceniodawca: Nibani Maesa
Opis zadania: W 'Sadrith Mora' otrzymamy książkę pod bardzo wymyślnym tytułem 'Brązowa Księga z 3E 426', w której znajdziemy spis członków Rodu Telvanni mających udzielić nam swojego poparcia w sprawie mianowania na Hortatora Rodu Telvanni. Najlepiej zacząć od Aryona z Tel Vos.
Aryon ( 'Tel Vos' , Komnaty Aryona) bez wahania udzieli nam swojego poparcia, nawet w sytuacji gdy zbytnio za nami nie przepada oraz udzieli wskazówek co do pozostałych członków rodu.
Neloth ( 'Sadrith Mora' , Tel Naga, Górna Wieża) odda na nas swój głos, gdy odpowiednią sumą bądź wysoką retoryką wkupimy się w jego łaski. (chyba, że wcześniej już 'przekonaliśmy' go do siebie).
Gothren ( 'Tel Aruhn' , Górne Piętra) jest przeznaczony do likwidacji, gdyż wbrew zapewnieniom nie ma szans by zdecydował się oddać na nas swój głos. Walka nie powinna sprawić na tym etapie większych problemów, ale należy uważać na dwie ochraniające go Dremory i jego daedryczny sztylet.
Dratha ( 'Tel Mora' , Górne Piętra) niezbyt nas polubi. Naszym zadaniem będzie przekonanie jej do siebie, a potem kajanie się u stóp. Dopiero wtedy odda na nas swój głos i dodatkowo obdaruje nas 'Zwojem Przywołania Złotej Świętej'
Therana ( 'Tel Branora' , Górne Piętra, Komnaty Therany) jest, co tu dużo mówić, lekko szurnięta. Odda na nas swój głos bez dodatkowych warunków.
Wraz z poparciem wszystkich członków Rodu Telvanni wracamy do Aryona ( 'Tel Vos' , Komnaty Aryona, który uzna nas za Hortatora i obdaruje 'Szatą Hortatora'.
HORTATOR RODU REDORAN.
Zleceniodawca: Nibani Maesa
Opis zadania: Kolejnym zadaniem będzie pozyskanie przychylności wysokich członków Rodu Redoran. Tu czeka nas trochę mniej chodzenia, gdyż wszyscy zebrani są w Skar, w swoich posiadłościach w 'Ald Ruhn' . Pełna lista interesujących nas członków Rodu Redoran znajduje się w książce pod tytułem 'Czerwona Księga z 3E 426'.
Athyn Sarethi ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Posiadłość Sarethi) jest tym, do którego najlepiej udać się najpierw, gdyż wykaże nam najwięcej zrozumienia i uwierzy w nasze słowa. Swojego poparcia udzieli nam, gdy uratujemy jego syna Varvura z rąk Bolyna Venima. Varvur Sarethi znajduje się w Prawym Skrzydle posiadłości Venim, w pomieszczeniu do którego drzwi ukryto za Zasłoną. Powinniśmy wyprowadzić go w taki sposób, by nikogo nie zaatakować (jeśli wrócimy do Posiadłości Venim później, strażnicy nic nam nie zrobią). Jeśli wyciągnęliśmy Varvura Sarethiego w jednym z zadań dla Rodu Redoran, to nie musimy już tego robić teraz i Athyn Sarethi udzieli nam swojego poparcia bez dodatkowych warunków.
Hlaren Ramoran ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Posiadłość Ramoran) odda na nas swój głos jeśli uratowaliśmy syna Sarethiego.
Garisa Lethri ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Posiadłość Lethri) także odda na nas swój głos po uratowaniu Varvura Sarethiego.
Brara Morvayn ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Siedziby Rady Rodu Redoran, Kwatery Morvayn) również nie wyrazi sprzeciwu po uratowania syna Sarethiego.
Miner Arobar ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Posiadłość Arobar) odda na nas swój głos jeśli uratowaliśmy Varvura Sarethiego.
Bolyn Venim ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Posiadłość Venim) nie odda na nas głosu i obiecuje, że nie zostaniemy Hortatorem chyba że po jego trupie. Pozostaje więc wyzwanie go na pojedynek i udanie się na Arenę w Vivek. Ze względu na pełną ebonową zbroję (poza hełmem) jaką nosi oraz daedryczną dai-katanę w ręku nie jest łatwym przeciwnikiem, ale świadomość, że pozostawi po sobie te wspaniałości powinna zagrzać was tym chętniej do walki.
Gdy uzyskaliśmy zgodę wszystkich członków Rodu Redoran i pozbyliśmy się Bolyna Venima udajemy się do Athyna Sarethiego ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Posiadłość Sarethi) gdzie odbieramy 'Pierścień Hortatora' .
Piątą próbą jakiej musimy stawić czoła będzie uzyskanie tytułu Nerevaryjczyka od czterech obozów Popielnych.
NEREVARYJCZYK URSHILAKU.
Zleceniodawca: Nibani Maesa
Opis zadania: W rozmowie Z Suul-Matuulem ( 'Obóz Urshilaku' ) dowiadujemy się, że uznanie nas oficjalnie za Nerevaryjczyka może przysporzyć nam wielu problemów ze strony Świątyni i członków Wielkich Rodów, jednak zgadzamy się i po długiej pogawędce Suul-Matuul mianuje nas Nerevaryjczykiem Urshilaku i daje nam 'Zęby Urshilaku' .
NEREVARYJCZYK ERABENIMSUN.
Zleceniodawca: Nibani Maesa
Opis zadania: Do 'Obozu Erabenimsun' trafić najlepiej z 'Sadrith Mory' idąc cały czas na południowy-zachód. Najpierw powinniśmy porozmawiać z Manirai, wieszczką z 'Obozu Erabenimsun', która opowie nam o tutejszych zwyczajach. Stwierdzi jasno, że plemię Erabenimsun kocha wojnę i szczerze nienawidzi przybyszów, a ich przywódca Ulath-Pal nigdy nie da nam tytułu Nerevaryjczyka. Rozsądnym wyjściem jest wyeliminowanie Ulath-Pala i jego popleczników: Ahaza, Ranabiego i Ashu-Ahhe oraz pomoc przy obsadzeniu Hana-Ammu nowym Chanem Erabenimsun. Ashu-Ahhe znajduje się w swojej jurcie i ma na sobie kirys 'Duch Gór' . Ranabi także jest w swojej jurcie i czeka na nas uzbrojony w miecz 'Dziób Skrzekacza' , 'Rękawicę Kościeja' , 'Rękawicę Z Kościanego Włókna' , 'Szatę Erur-Dana, Mędrca' oraz dwie rękawice 'Rozżarzoną Dłoń' i 'Gorzki Dotyk' . Ahaz i Ulath-Pal znajdują się w jurcie Popielnego Chana. Ulath-Pal uzbrojony w 'Wojenny Topór Airan Ammu' , a Ahaz w 'Wiatr z Ahaz' i ubrany w 'Serce Ognia Sanit-Kila' . Walczymy ze wszystkimi, a po wygranych walkach udajemy się na rozmowę z Han-Ammu. Naszym zadaniem jest teraz przekonanie go do przyjęcia roli Chana Erabenimsun. Do tego celu posłużą zdobyte w walkach przedmioty: przekazujemy mu 'Szatę Erur-Dana, Mędrca' , 'Serce Ognia Sanit-Kila' oraz 'Wojenny Topór Airan Ammu' . Gdy zgodzi się zostać nowym Chanem, pytamy go o mianowanie nas Nerevaryjczykiem Erabenimsun. Zgodzi się.
NEREVARYJCZYK ZAINAB.
Zleceniodawca: Nibani Maesa
Opis zadania: 'Obóz Zainab' leży na południowy-zachód od 'Tel Mory' . Pierwszą osobą z jaką powinniśmy porozmawiać jest wieszczka Sonummu Zabamat. Opowiadamy jej swoją historię, pokazując przy tym dowody ją potwierdzające. Wieszczka wyśle nas do Popielnego Chana Kaushada. Chan Obozu Zainab nie będzie chciał się zgodzić na uznanie nas Nerevaryjczykiem, będziemy więc musieli udowodnić mu naszą wartość. Poproszony o to Kaushad przydzieli nam w końcu zadanie do wykonania. Będziemy musieli zlikwidować wampira Calvario, który ukrywa się w 'Rodzinnym Grobowcu Nerano' . Po wykonaniu tego zadania Kaushad będzie już patrzył na nas przychylniej, ale zażąda godnego siebie podarunku. Tym podarunkiem ma być telvańska panna wywodząca się z wyższych sfer oraz jak to określa Kaushad musi być szeroka w biodrach by bez problemu mogła urodzić mu wielu synów (jawny seksizm ;)). Chan Obozu Zainab nie zdaje sobie sprawy jak nierealna jest jego prośba. Żaden telvański arystokrata, będąc przy zdrowych zmysłach, nie odda swojej córki popielnemu włóczędze, nawet jeśli ów włóczęga jest Popielnym Chanem. Powinniśmy odwiedzić więc Wieszczkę Sonummu Zabamat i przedstawić jej całą sprawę. Oczywiście trzeźwo myśląca Sonummu ma takie samo jak my zdanie, co do realności tego pomysłu. Zaproponuje nam byśmy odwiedzili jej przyjaciółkę w 'Tel Aruhn' , handlarkę niewolników Savile Imayn. Powinniśmy ją bez problemu znaleźć przy klatkach niewolników i zapytać o coś specjalnego. Powie nam, że ma w posiadaniu bardzo ładną Dunmerską niewolnicę, ale najpierw trzeba zaopatrzyć ją w odpowiednie ubranie. Stosowne rzeczy zakupimy u Krawca Elegnana w 'Tel Morze' i wrócimy do handlarki niewolników. Dla pełniejszego efektu, naszej teraz już wytwornie ubranej niewolnicy, będziemy musieli kupić 'Telvańskie Pachnidło Z Owadów', tę rzecz kupić można w 'Tel Aruhn' u Aptekarza Bildrena Areletha. Po zakupie mikstury, powracamy do Savile i kupujemy od niej niewolnicę (za 1200 lub 1100 Septimów). Dostaniemy klucz do klatki, w której jest niewolnica, po czym rozmawiamy z nią i przekazujemy jej zakupione wcześniej ubrania i pachnidło. Po powrocie z niewolnicą do 'Obozu Zainab' stwierdzimy, że zarówno Chan Zainab, jak i jego nowa 'Telvańska Narzeczona' są sobą zachwyceni, choć Kaushad wypomni jej zbyt wąskie biodra. Po krótkiej rozmowie zostaniemy mianowani Nerevaryjczykiem Zainab i otrzymamy 'Wisiorek Zainab' .
NEREVARYJCZYK AHEMMUSA.
Zleceniodawca: Nibani Maesa
Opis zadania: 'Obóz Ahemmusa' położony jest na północ od 'Vos' . Na miejscu dowiemy się, że musimy porozmawiać z Sinnammu Mirpal, Wieszczką 'Obozu Ahemmusa'. Zrobimy jednak inaczej i na samym początku udamy się do jurt Ghulachanów plemienia: Dutatalka i Yenammu oraz Kausi, wszyscy są w swoich jurtach. Po rozmowie z nimi idziemy na spotkanie z wieszczką, która wyśle nas do daedrycznych ruin, 'Ald Daedroth' (na północ od 'Obozu Ahemmusa'). Naszym zadaniem będzie oczyszczenie ruin z wyznawców kultu Daedr by Popielni Ahemmusa mogli bez problemu się tam osiedlić. Napotkana po drodze Hlireni Indavel, przywódczyni czcicieli Daedr, obieca że nie będzie zagrożeniem dla plemienia Ahemmusa gdy postraszymy ją śmiercią. Po dogadaniu się z Hlireni wracamy do 'Obozu Ahemmusa' i rozmawiamy z wieszczką. Sinnammu Mirpal będzie chciała sprawdzić miejsce i będziemy musieli wrócić razem z nią do 'Ald Daedroth' , aż pod posąg Sheogoratha. Podróż nie powinna sprawić większych problemów, gdyż Sinnammu Mirpal potrafi chodzić po wodzie. Na miejscu mianuje nas Nerevaryjczykiem Ahemmusa i obdaruje nas 'Kamieniem Szaleństwa Ahemmusa' .
Athyn Sarethi ( 'Ald Ruhn' , Dzielnica Willowa, Posiadłość Sarethi) przekaże nam informację o tym, że Tholer Saryoni (zwierzchnik świątyni w Vivek) chce się z nami spotkać osobiście. Saryoni znajduje się w Vivek w 'Strefie Świątynnej' , a dokładniej w 'Wielkiej Katedrze'. W rozmowie Tholer upewnia nas, iż wie że jesteśmy wcieleniem Nerevaryjczyka oraz powiadamia nas o konieczności rozmowy z Vivekiem. Saryoni przekaże nam klucz do 'Pałacu Viveka' oraz klucz do prywatnego przejścia z 'Wielkiej Katedry' do 'Domu Mądrości'. Lord Vivek zapewnia nas, że wyda rozkaz powstrzymujący prześladowania Odszczepieńców oraz ogłosi powszechnie, że jesteśmy autentycznym wcieleniem Nerevaryjczyka - jedyną nadzieją Morrowind. Dostaniemy od niego 'Upiorną Opokę' (naprawdę świetny artefakt). Musimy też przysiąc, że dołożymy wszelkich starań by powstrzymać Dagoth-Ura. Z rozmowy z Vivekiem możemy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy więc warto porozmawiać z nim nieco dłużej.
CYTADELE SZÓSTEGO RODU.
Zleceniodawca: Nibani Maesa
Opis zadania: Szósta próba to zdobycie artefaktów, dzięki którym będziemy mogli zniszczyć źródło mocy Dagoth-Ura, jakim jest 'Serce Lorkhana'. Siódma próba , to z kolei zniszczenie samego 'Dagoth-Ura'.
Artefakty, które nam pomogą zniszczyć Dagoth-Ura to 'Czerpak' i 'Brzytwa' oraz 'Upiorna Opoka' . 'Czerpak' znajdziemy w dwemerskiej twierdzy Vemynal, w posiadaniu Dagoth Vemyna (Vemynal, Hala Obrotów). 'Brzytwa' czeka na nas w Odrosal, a dokładniej w Wieży. 'Upiorną Opokę' otrzymaliśmy od Viveka. Tak wyposażeni w trzy artefakty udajemy się do siedziby Dagoth-Ura o wdzięcznej i zaskakującej nazwie... Dagoth-Ur ;) (Na szczycie 'Czerwonej Góry'). Na lewo od wejścia znajduje się dźwignia otwierająca wrota. W środku przywita nas głos samego Dagoth-Ura. On sam będzie czekał w części nazwanej 'Jaskinią Użytkową', gdzie odbędziemy rozmowę w cztery oczy kończącą się pojedynkiem. Dagoth-Ur zniknie, a my udamy się do 'Komory Akula-Chana'. Przed wejściem znajdziemy 'Pierścień Serca' . W 'Komorze Akula-Chana' spotkamy ponownie Dagoth-Ura. Aby pokonać go raz na zawsze będziemy musieli zniszczyć 'Serce Lorkhana' do którego podłączony jest olbrzymi posąg. Musimy to zrobić w miarę szybko, gdyż pokonanie Dagoth-Ura jest teraz praktycznie niemożliwe a On będzie nas stale atakował. Dobrze jest zepchnąć go w jezioro lawy, co pozwoli zyskać nam nieco na czasie. Aby zniszczyć 'Serce Lorkhana', musimy uderzyć je najpierw raz 'Czerpakiem' , a potem kilka razy uderzyć 'Brzytwą' . Wraz ze zniszczeniem serca, Dagoth-Ur zginie na zawsze, a my zostaniemy zmuszeni do ucieczki z rozsypującej się jaskini. Po wyjściu z 'Komory Akula-Chana' spotkamy Azurę, która ofiaruje nam 'Pierścień Azury' .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rancor dnia Pią 13:44, 13 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|